-->

Cara Streaming Movie Dengan Laju

Aktiviti rakyat Malaysia hampir sama dengan rakyat US dan negara Eropah apabila berada di depan lappy/pc, kalau tidak buka FB, twitter, scroll 9gag, kita akan streaming video atau movie secara online. 

Akan tetapi ada juga video yang tidak boleh dimainkan, selalunya Youtube akan keluarkan mesej error "This video is not available in your country". Kadang-kadang ada juga link yang untuk di-streaming-kan itu selalu sangkut walaupun internet yang digunakan adalah paling laju macam cahaya.



Perkara seperti ini disebabkan penghantaran bandwidth. Ok, tidak fahamkan? Contoh paling mudah. Awak ada 5 gula-gula, 1 untuk awak, 4 lagi mahu diberikan pada orang lain. Mesti awak beri gula-gula pada yang terdekatkan? Begitu juga dengan web-web movie ini, Server di US, streaming di Malaysia. 

So, tukarkan IP address dari Malaysia ke IP address US atau lain-lain dengan menggunakan aplikasi yang boleh hide ip address seperti Hide My IP (download disini)


Share
Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.

LATEST ARTICLES